Pages

Tuesday, August 17, 2010

nasi lemak

td ber jalan2 g bazar utm kt fab. banyak cikaro kat sana. mmg sy suka ke sana walopun xbli ape2. or mmg sbb sy xde duit. xmampu bli mewah. ngeh~ bkn y tu y nak crita.
td g bli nasik lemak. y peniaga tu org melaka kot.. (kalo x salah la..) dia ad jual cm2 makanan gak, nampak cmbest. makanan nasik berlauk-pauk lak tu. itu y xtahan. membe aku, Tobias (bkn nama sebenar) sgt menggilai asam pedas. apa pasal pun aku xtau. aku rasa dr kcik mak dia sumbat ngan asam pedas kowt.. dia pun bli, aku mula cdg xnak bli. bila tgok hat peniaga tu y cun, tu y lemah tu.. tadak duit pun xdak duit lah. tolak tepi dlu suma perkara cmtu. hehe. aku suh awek tu buh nasik lebih, mmg betul2 lebih. syg lah cmtu. aku tambah ayam skit, pasai ikan bilis dia skit sgt la..

gambarajah dimana nasik lemak di katup dgn tupperware

y ni pas dibuka.. bapak sedap. aku pun tersilap ambik ayam kampung. kena ketuk smp rm5. padan la dgn ayam kampung cmtu.

motif y aku cuba sampaikan kt sini, peniaga dia td baik2, ckp elok2, siap promote makanan lagi. y plg penting anak makcik tu cun. hehe

*adat beniaga, promoter kena cantek. hehe

8 comments:

Unknown said...

hahaha. Sgt xleh bla!

yasir ismail said...

haha.. aktor kacak mmg biasanya cmtu..

Unknown said...

sape? Mana actor kacak? Tak kenal pon..?

yasir ismail said...

aha.. rugi kalo xkenal..

Unknown said...

dah start dah penyakit diaaaa...

yasir ismail said...

ahaa.. saya mmg ad pnyakit. penyakit saya ialah hensem berlarutan. takde ubat lagi ni

frying pan said...

salam yasir.

sy pertama kali dtg blog awak. sgt menarik :)

sy pun selalu pergi ke bazar ramadhan dan byk makanan2 yg belum pernah sy jumpa sebelum ni.

saya pun suka nasi lemak tapi kat tempat sy ni tak de ayam kampung. mungkin sebab mahal ataupun ayam tu dh pun kepupusan. nasi lemak mmg sedap!

yasir ismail said...

salam frying pan.
owh. thanks 4 d compliment.
btw sape ni? xdpt guess la..